КУРС : "Иностранный язык (английский) "

 

Информация о подразделении, отвечающего за СЭУМК.

Подразделение разработчик СЭУМК Разработчики СЭУМК
Кафедра иностранных языков Институт природных ресурсов

Список дисциплин использующих СЭУМК "название" в учебном процессе.

 

Обеспечивающая кафедра

Код специальности, специальность

№, Дисциплина

Уровень

Курс

Форма обучения

Количество часов, (Аудиторная, Самостоятельная, Кредиты)

Форма контроля

ИЯПР все направления и специальности ИПР

А 2.1

А 2.2

В 1.1

 очная 192 зачет 
       
               
               
               
ЦЕЛИ КУРСА

 Достижение студентами уровня коммуникативной компетенции, минимально достаточного для решения коммуникативных задач на иностранном языке в  ситуациях социально-бытового и академического общения и осуществления в дальнейшем автономной учебно-познавательной деятельности с использованием иностранного языка. 

СТРУКТУРА ТЕОРЕТИЧЕСКОЙ ЧАСТИ КУРСА

 Темы устной и письменной коммуникации (тематика чтения, устно-речевого и письменного общения)

1. Personal identification (12 занятий) 

Elementary

Personal and possessive pronouns; Cardinal and ordinal numerals; to be; to have/to have got; Adjectives; degrees of comparison (comparative and superlative degree).

Pre-Intermediate

Personal, possessive, reflexive pronouns; possessive case; adjectives; degrees of comparison (comparative and superlative degree). Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Present Simple/Present ContinuousFuture Simple; Possessive case; Order of adjectives in a sentence; Word formation

2. Student’s Life (10 занятий)

Elementary

Present Simple/Present Continuous; Interrogatives (what, why, where, when, how many, etc), Verb forms: affirmative, interrogative, negative; Structure and word order in a sentence;

Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Present Simple/Present ContinuousFuture Simpleto be going to; Adverbs of frequency

Intermediate

Past Simple (regular/irregular verbs), used to/would. Nouns: countable and uncountable nouns with some and any, much/many; Inversion; Word formation; Phrasal verbs

3. Dwelling (9 занятий)

Elementary

There is/are; Prepositions of place/time; Nouns: countable and uncountable nouns with some and any, much/many; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Prepositions of location, direction, time; Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Modals expressing physical ability, necessity, permission; Word formation; Phrasal verbs

4. Travelling (16 занятий

Elementary

Articles of landmarks, and sights; Past Simple (regular/irregular verbs); Present /Past Simple Passive; Past Continuous; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Past Simple, Present Perfect (active and passive); Adverbs: still, since, yet, already, etc.; Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Tenses: Present Perfect, Present Perfect Continuous; Adverbs: still, since, yet, already, etc.; Passive voice; Causative forms; Word formation; Phrasal verbs

5. Healthy lifestyle (15 занятий) 

Elementary

Future Simple; Modals expressing physical ability, advice, necessity, permission (can, should, may, must, have to); Imperative mood; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Used to/would; Modals expressing physical ability, advice, necessity, permission, prohibition (can, should, may, must, have to, mustn’t, don’t have to); Conditionals (0, 1, 2, 3); Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Conditionals (0, 1, 2, 3); Passive voice; Causative forms; Word formation; Phrasal verbs

СТРУКТУРА ПРАКТИЧЕСКОЙ ЧАСТИ КУРСА

   Reading. Listening. Grammar Practice.

   Informal letter; Personal letter; Opinion essay; For and against essay

КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА

ИНФОРМАЦИЯ ДЛЯ СВЯЗИ С ПРЕПОДАВАТЕЛЯМИ

Copyright ©2014. Tomsk Polytechnic University, 
All rights reserved.

Уровень квалификации: Начальный